Vi blickar framåt

24 02 2011

Ja precis som rubriken låter lägger vi nu allt det onda bakom oss och blickar framåt.

Jag har startat den jobbiga processen med Bastians sida nu och kommer publicera denna när allt är klart,  fram tills dess får ni njuta av den här härliga krabaten på en av våra många och långa turer i fjället.

Mitt i allt det sorgliga och jobbiga har han varit en fantastisk god vän,   för i dagarna innan Bastians bortgång  bleknade allt vid hans sida och jag undrade över hur Storm skulle kunna fylla den plats bernern  tog i mitt hjärta men så fel jag hade för det har han klarat me bravör och det verkar som om han stortrivs med livet som ensamhund ; glad, nyfiken, bortskämd, sprallig , kelig och alldeles underbar !!!! Hur har jag någonsin kunnat tvivla på det ?????!

Klicka på bilderna för större format

Stormen i fint driv i lätt torr snö

Vi tar en liten paus på väg uppåt och tittar på utsikten

Den här tiden på året är det  som regel skidturer med husse som gäller

Varför trängas i   offentliga  skidspår när vi har allt det här i

”vår alldeles egna bakgård” ?

I och med kennelhostan  och påföljande  kliande ansikte  har Storm tappat endel muskler , men är nu fit for fight igen och  har redan hunnit med flertalet mil  i fjällen  så när det våras räknar jag med att både muskler och  form är på plats igen

Ja även hos oss tvåbenta som har haft vår del av både förkylningar och influensa i årets första 2 månader!


Åtgärder

Information

23 responses

24 02 2011
Jenny,Honey

Härliga bilder! Klart att Storm är underbar! :o)

24 02 2011
Shanie

Jenny; Du har så klart helt rätt i det 🙂

24 02 2011
Marlene

Åh vad härliga bilder, vill också ha en sån där fin ”bakgård”!!! Gud så vackert ni bor 🙂

Storm ser ju ut att vara i fin form 🙂

24 02 2011
vallterrier

Underbara bilder, och skönt att han tar sitt ansvar som ensamhund! 🙂

25 02 2011
Lindha

Storm ser jättefin ut!! Vilka vyer!! Ni bor alldeles underbart! 🙂
Här har vi nästan vår nu, ingen snö och torra sommarvägar. Temperaturen runt nollan.
Tråkigt att höra om Bastian. Trots att det är över 3 år sedan min älskade cockertjej Sessan somnade in så kan jag ibland fälla en tår när jag tänker på henne. När jag ser en svart cocker så hugger det till i hjärtat på mig. Underbara hund!

Krama Storm och ha en mysig fredag, kramar från mig!!

25 02 2011
nordensdiamant

härliga bilder 🙂

25 02 2011
Marlene

Tack 🙂 Ja jag hoppas också så vi kan reparera henne på rätt sätt!

26 02 2011
labradaren

Underbara bilder!! Nu hoppas jag att resten av året blir ett toppen år för er. 🙂

26 02 2011
Susanne & Lia

Härliga bilder på vacker natur och vacker hund!

26 02 2011
Hannah Larsson

Åh, jag vill också fjällvandra. Dock inte på vintern helst, men på någon av de andra tre årstiderna. Haft den önskan väldigt länge, får hoppas det blir av någon gång snart! 🙂 Det verkar så himla fint och fridfullt.

Gillar verkligen den andra bilden.

Tack! Ja, du är inte den enda som längtar efter sommaren. Är så himla trött på vintern..

27 02 2011
Lillan & Zelda

Läser och förstår att ni blivit ställda inför det oundvikliga men tragiska att mista en livskamrat 😦
Jag våndas för den dagen som närmar oss med stormsteg. Zelda fyller 8 år i maj och varje dag vi har kvar med en pigg och livsglad Zelda är en gåva.
Sörjer med er och tänker på er!
Kraaaam!

27 02 2011
Jenny

Beklagar sorgen efter Bastian, verkligen. *kram* Tänker numera alltid på Uzie när jag hör om en hund som gått bort, på hur mycket tid vi kan tänkas ha kvar tillsammans. Jag försöker ta vara på varje dag och minnas den.

28 02 2011
Madelen

Så ljuvligt underbara bilder! Förstår att man tvekar när något så kärt gått förlorat, det är helt naturligt. Den hunden som är kvar brukar blomma upp då den blir ensam och får all uppmärksamhet, så var det i alla fall för Mira.

Kram

28 02 2011
Shanie

Madelen: Ja precis så är det och Storm har verkligen blommat upp han också och det känns jätteskönt att det har blivit så !

28 02 2011
Lindha

Håller med, det är skrämmande så fort tiden går. :/
Jag har också bilder på när vi alla tre satt i sulkyn, både efter Pelle och Nicke. Hittade också några härliga badbilder på oss när vi badade och solade i Trotorpsbadet. Vilka minnen vi har från somrarna i Yxered! 🙂
Ha en bra start på veckan kära du, kramar!

28 02 2011
Shanie

Minne för livet sommrarna i Småland ja 🙂

24 05 2011
Lindha

Hur är det med allt Shanie?
Du har uppdaterat dåligt, och jag är inne här och tittar med jämna mellanrum.
Stor kram från mig!!

29 05 2011
Mathilda

Fina bilder 🙂

15 07 2011
Madelen

Vill att du börjar uppdatera bloggen igen 😦 .

18 07 2011
Marlene

Nu tycker jag det börjar torka ut här *häller en 20liters hink och hoppas att det gör susen* Se så!

3 08 2011
Sara

Oj, här var det ett tag sen det skrevs. Hoppas att allt är bra med er och att ni har en riktigt fin sommar! 🙂

22 02 2012
Lillan, Zelda & Ninja

En liiiten uppdatering bara?

20 03 2012
nordensdiamant

Fina Storm 🙂

Lämna en kommentar